Odaberite

Baterijska električna vozila

Saznajte više o našim 100% električnim vozilima

Možda smo slavni po našoj hibridnoj električnoj tehnologiji, ali znamo da benzinski-električni hibridi nisu jedino rješenje za pružanje boljeg, energetski učinkovitijeg prevoza. Razvijamo, isto tako, tehnologiju baterijskih električnih vozila kao dio našeg plana za mobilnost budućnosti. Vjerujemo da baterijska električna vozila mogu poboljšati mobilnost i smanjiti zagađenje u gradskim područjima. Radi ispunjenja punog potencijala, trebamo ohrabriti veći broj ljudi da ih prihvate, pa ćemo predstaviti više od 10 baterijskih električnih modela do ranih 2020-ih. Naše prvo ciljano tržište će biti Kina, nakon čega očekujemo da ćemo ih predstaviti redom strankama u Japanu, Indiji, SAD i Europi.

Baterijska električna vozila su najprikladnija za kratke vožnje malom brzinom u gradu. Kompaktna vozila s nultom emisijom pogonjena baterijama koje se brzo pune, mogu poboljšati kvalitetu zraka i smanjiti prometne gužve. Tiha su, lako se voze i imaju niske tekuće troškove, pa su savršena za svakodnevne vožnje ili kao dostavna vozila.

Poticanje kombinovanog prevoza u gradovima

Cilj projekta Cité Lib by Ha:mo je bio stvoriti bolje koordiniranu, pristupačniju i dostupniju prevoznu mrežu, uključujući javni pristup floti električnih vozila. Uključeno je bilo 35 Toyota i-ROAD i 35 COMS – dostupnih za javni najam na 27 parkirališta i punionica širom grada, većinom na ključnim tačkama spajanja prevoza.

Moguće ih je bilo koristiti za mnoštvo različitih oblika vožnji: kratke, izravno od A do B, za odlazak u kupovinu, odlazak na poslovni sastanak ili posjetu prijateljima. Bili su, isto tako, idealni za prvi ili zadnji dio neke vožnje, prevoz do ili od tramvajske ili autobuske stanice.

Korisnici su mogli provjeriti dostupnost, planirati svoje kretanje, rezervisati i platiti uslugu koristeći posebne aplikacije na pametnom telefonu ili računalu. Mogli su jednostavno preuzeti vozilo na jednoj stanici i ostaviti ga na nekoj drugoj, blizu odredišta.

Saznajte više o našim baterijskim električnim vozilima i povezanim projektima

Što je Ha:mo?

Ha:mo – „harmonious mobility“ (skladna mobilnosti) – je Toyotina mreža sljedeće generacije za rješavanje potreba lokalnog prevoza stvaranjem najboljih mogućih veza između privatnog prevoza i sistema javnog prevoza, korištenjem baterijskih električnih vozila. On može biti rješenje za smanjenje gužvi u gradovima, poboljšanje kvalitete zraka zahvaljujući smanjenoj emisiji, a može i promijeniti raspoloženje stanovništva čineći prevoz učinkovitijim i jednostavnijim.

Obavljaju se ispitivanja u stvarnim uslovima različitih aspekata ovog sistema. Toyota City je središte za provjeru novih usluga i funkcija, dok se u Tokiju Ha:mo koristi za premošćivanje prve dionice i zadnje dionice kako bi se ljudima olakšalo povezivanje sa sistemima gradskog prevoza. U Okinawi je fokus na tome kako prilagoditi ovaj sistem turističkom središtu, odnosno zadovoljavanju potreba turizma kao što je razgledanje. Na Tajlandu se razvija program u kojem se Ha:mo koristi za pružanje usluge dijeljenja automobila, a koriste se baterijska električna vozila na kampusu sveučilišta Chulalongkorn.

Poput modela i-ROAD, COMS je kompaktno električno vozilo osmišljeno za vožnju po gradu. On je konvencionalnijeg dizajna, s jednim sjedalom i četiri točka, više nalik uobičajenom automobilu za vožnju. Bio je dostupan strankama kroz projekt Cité Lib by Ha:mo kao alternativa i-ROAD-u, a odlikuje se malim prtljažnikom u koji je moguće smjestiti vrećice iz kupovine ili manju torbu. COMS proizvodi Toyota Auto Body, a koristi tradicionalnu bateriju.

Toyota i-ROAD je konstruisan vodeći računa o životu u gradu. Samo je malo širi od skutera, ali ima krov i dvoja vrata te je stabilniji, s dva točka sprijeda i jednim nazad. Koristi našu novu tehnologiju Active Lean (Aktivno naginjanje), naginjući se prilikom ulaska u zavoj, poput skijaša spustaša.

Sve što trebate učiniti je okrenuti upravljač kao u automobilu. Pogoni ga punjiva, kompaktna litij-ionska baterija, koja ne proizvodi nikakve emisije. Iza vozača postoji dodatno sjedalo, povećavajući praktičnost ovog laganog i tihog vozila, zabavnog za vožnju.

Dizajn i-ROAD-a

Za Glavnog inženjera za i-ROAD, Akihira Yanaku, glavni izazov je bio stvoriti vozilo koje je vitko, kompaktno i lako upravljivo. Nadahnuće je našao u jednom od njegovih omiljenih hobija, skijanju.

Rekao je: „Vozač i vozilo se trebaju kretati sinkronizirano, pa sam razmišljao kako to postići na najprirodniji način i sjetio se skijanja. U skijanju sam našao veliko nadahnuće u smislu načina na koji vozač u i-ROAD-u osjeća da ima puni nadzor uz istovremeno ugodan osjećaj jedinstva s vozilom. Vjerujemo da to stvara novi osjećaj u svakodnevnom kretanju."