· Akio Toyoda najavljuje da će do 2030. godine u ponudi biti 30 baterijskih električnih modela
· Cilj kompanije je do 2030. godine na globalnoj razini ostvariti prodaju 3,5 milijuna baterijskih električnih vozila godišnje
· Lexus do 2030. godine namjerava ponuditi kompletnu gamu baterijskih električnih vozila u svim segmentima vozila u Europi, Sjevernoj Americi i Kini bit će EV (globalno cilje je do 2035.)
· Plan tvrtke Toyota Motor Europe do 2035. godine je stopostotno smanjenje CO2 u svim novim vozilima u zapadnoj Europi
· Obitelj bZ baterijskih električnih vozila u Europi širi se uvođenjem malog crossover vozila nakon predstavljanja modela bZ4X
Akio Toyoda, predsjednik Toyota Motor Corporation, medijima je predstavio dodatne vijesti o tvrtkinoj strategiji ugljične neutralnosti, opisavši planove da do 2030. godine u ponudi bude 30 baterijskih električnih modela.
U nastavku prenosimo cjelokupni govor.
<< AKIO TOYODA>>
Dobar dan. Ja sam Akio Toyoda.
Puno vam hvala što ste izdvojili vrijeme kako biste nam se danas pridružili.
Danas ću govoriti o Toyotinoj strategiji ostvarivanja ugljične neutralnosti, a posebno o strategiji za baterijska električna vozila, koja predstavljaju jednu od najperspektivnijih opcija.
Smatram da ugljična neutralnost znači ostvarenje svijeta u kojem svi ljudi na planetu stalno žive sretno. Želim doprinijeti ostvarenju takvog svijeta. To jest i to će biti želja i misija Toyote kao globalne kompanije. Kako bismo se prihvatili tog izazova, moramo maksimalno smanjiti emisije CO2 u najkraćem mogućem roku.
Živimo u raznolikom svijetu i u vremenu kad je teško predvidjeti budućnost. Stoga je teško usrećiti sve ljude jedinstvenom opcijom. Zato Toyota želi pripremiti što je više moguće opcija za naše kupce diljem svijeta. Smatramo da se sva elektrificirana vozila mogu podijeliti u dvije kategorije, ovisno o energiji koju troše. Jedna se kategorija odnosi na „vozila koja smanjuju emisije ugljika“. Ako energija koja pokreće vozilo nije čista, korištenje elektrificiranog vozila ne bi za posljedicu imalo nula emisija CO2, bez obzira na tip vozila.
Druga se kategorija odnosi na „ugljično neutralna vozila“. Vozila u ovoj kategoriji pokreće čista energija te ista ostvaruju nula emisija CO2 u čitavom procesu korištenja. U Toyoti ćemo učiniti sve što možemo kako bismo razvijali i proizvodili ta vozila. Danas vam predstavljam ono što smo pripremali za budućnost. Počnimo s Toyota bZ obitelji posebnih baterijskih električnih vozila. Toyota bZ znači da idemo „beyond Zero“ (dalje od nulte stope emisija). Sloboda kretanja i zabava u vožnji za sve.
Cilj nam nije samo smanjiti emisije CO2 i ostale negativne utjecaje na nulu. Naš cilj ide korak dalje. Za bZ obitelj razvili smo posebnu platformu za baterijska električna vozila, koja zadovoljava razne potrebe globalnog tržišta. Prvi model u ponudi je ovaj bZ4X, koji smo nedavno najavili. Razvili smo ga zajednički sa Subaruom, što nam je omogućilo da ostvarimo tečnost, upravljivost i vozljivost pravog SUV vozila.
Za njegovo lansiranje na tržište iduće godine upravo pripremamo proizvodnju modela bZ4X u Toyotinoj tvornici u Motomachiju. Uskoro ćemo ga isporučivati kupcima. Osim toga, proširujemo ponudu vozila serije bZ. Pogledajte ova dva modela. SUV srednje klase ima prekrasnu siluetu koja najavljuje novu eru baterijskih električnih vozila. Već na prvi pogled izgledom vas zove da uđete i odvezete se. A radi se o najkompaktnijem SUV vozilu u seriji – malom baterijskom električnom vozilu s udobnom unutrašnjosti, dizajniranom u Europi s japanskim štihom. Što više baterija dodate kako bi se produljio domet, to će vozilo biti veće, teže i skuplje. S obzirom da je ovaj SUV mali automobil, moramo iznimno paziti na jednu stvar. A to je potrošnja energije.
Važno je utvrditi u kojoj mjeri možemo povećati ukupnu energetsku učinkovitost vozila, odnosno s koliko manje energije se vozilo može kretati. Upravo tu tehnologiju Toyota usavršava već duže od 30 godina. Maksimalno smo se trudili obraditi sve aspekte, a s ovim vozilom ciljamo na potrošnju energije od 125 vat-sati po kilometru, što bi bila najniža potrošnja u klasi kompaktnih SUV vozila. A ovo je limuzina srednje klase koja zadovoljava očekivanja kupaca koji prvi put kupuju automobil. Imamo i veliki SUV s trećim redom sjedala, za ugodne obiteljske doživljaje.
Što mislite? Ne samo da ćemo postojeće modele vozila dopuniti novim opcijama baterijskih električnih vozila, već ćemo imati i kompletnu ponudu povoljnih modela iz masovne proizvodnje, kao što su modeli serije bZ, kako bismo zadovoljili potrebe svih kupaca. Pritom se nadam da ćemo kupcima diljem svijeta isporučiti jedinstven i prekrasan izgled, kao i zabavu vožnje baterijskog električnog vozila te iskustvo življenja s baterijskim električnim vozilima.
Toyota je globalna kompanija koju podupiru kupci diljem svijeta. Brend Toyota trenutačno nudi više od 100 modela vozila samo s motorom, hibridnih električnih vozila, plug-in hibridnih električnih vozila te električnih vozila s pogonom na vodik u više od 170 zemalja i regija. Brend Lexus predstavio je više od 30 modela vozila samo s klasičnim motorom, hibridnih električnih vozila i plug-in hibridnih električnih vozila u više od 90 zemalja i regija. Osim toga, širit ćemo opcije za ugljično neutralna vozila ponudom kompletne game baterijskih električnih vozila.
Preciznije, planiramo do 2030. godine izbaciti 30 modela baterijskih električnih vozila te na globalnoj razini staviti na raspolaganje kompletnu ponudu baterijskih električnih vozila u segmentu putničkih vozila, kao i u segmentu gospodarskih vozila.
Molim vas, pogledajte. Ovo je Toyotina proširena ponuda baterijskih električnih vozila! Dobrodošli u naš salon budućnosti!